سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودکانه

دویدم ودویدم

بسم الله الرحمانالرحیم

دویدم ودویدم

به کربلا رسیدم

یه مشک خالی دیدم

بچه ی تشنه دیدم

دست بریده دیدم

 

دویدم ودویدم

به خیمه ها رسیدم

گریه وزاری دیدم

اسب تیرخورده دیدم

یک دختری رو دیدم

گوش کشیده دیدم

سرپدر رو دیده

گوشواره شوکشیدن

این دخترسه ساله

این قدرطاقت نداره

یک پسرشش ماهه ، گناهی نداره

تیری خورده به گلو

درد می کشه کوچولو

دویدم ودویدم

دیوپلیدی دیدم

خیمه هاروآتش زد

رقیه رو کتک زد

باباتوآسمونه

این و خوب می دونه

رقیه تنها مونده

زینب سیلی خورده

دشمن رو از رو برده

دوان دوان دویدم تا به حرم رسیدم

من حرم را بوسیدم

بوی سیب رو

**************

این سروده برای دانش آموزکلاس جهارمی زهرا شیرخداست ؛ میگه از شعر دویدم ودویدم سرکوهی رسیدم ؛ دوتا خاتونی دیدم الهام گرفته ومطالبی که درباره ی کربلا میدونسته رو تو شعرش آورده.از عزیزانی که تخصص درزمینه ی شعر دارن خواهش می کنم برای تشویق زهرا براش یادداشت بذارن ورانمایش کنن.من امسال توفیق دارم معلم زهرا باشم وزهرا یکی از دخترهای این حقیر.


برنجک ومعلم کوچولو

بسم الله الرحمان الرحیم

حسینیه پراز جمعیت است وهم چنان به جمعیت عزادار افزوده می شود.مادرهای جوان زیادی دربین جمعیت به چشم می خورند که همراه میوه های دلشان آمده اند تا به سه ساله وشیرخوار کربلا عرض ادب کنند ودرزیر خیمه ی عزای اباعبدالله ع مشق عشق را همراه فرزندان، درخور توان استمرار بخشند

*************************************************************

کودک اند و به فرمایش رسول الله ص موردتکریم. آن شهیدی که الی الابد سید ماست درکودکی زینت دوش نبی ص بودند ومانیز با تأسی به ختم المرسلین کودکان را گرامی می داریم با همان خصایص کودکانه شان.

خادم الحسین ع ، همان عزیزی که بخشی از ملکش را حسینیه قرارداده به نام چهارده معصوم ع ، برای بچه ها پذیرایی مخصوص می آورد تا سرگرمشان کند ؛ آخه کوچولوها هرچند که مثل  توان درک کلام مداح وسخنران را نداشته باشند اما گوش جانشانشان که می شنود وضبط وذخیره می ؛ پس حضورشان را درمجالس ذکر گرامی می داریم وعادت های زیبا را برایشان ایجاد می کنیم.

امشب هم پیاله های کوچک برنجک ، بین عزیزان توضیح می شود.جدا رفتارهایشان دیدنی وتماشایی است ونمودی از جلوه ی خداست.هریک رفتاری بروز می دهد.این یکی تند وتند شروع می کند به خوردن، دیگری می خورد ودردهان مادرش هم  می گذارد؛ سومی را که می نگری مات ومبهوت به خوراکی ها نگاه می کند وبعد می پرسد اینا چیه؟ اما چون بقیه می خورن او هم شروع می کند.خلاصه هرکدام از این دختروپسرهای زیر شش سال شیرینی وجذابیت خودرادارند.اما یکی توجهم را جلب می کند ؛ مادربه او  می گوید به بچه ای که آن طرف حسینیه ست وهنوز پذیرایی دریافت نکرده تعارف کن!جانم !!!کوچولوی دست ودل باز ،بدون هیچ نگرانی از این که برای خودش چیزی نماند ؛ تمام حسینه را دور می زند وبه بزرگ وکوچک نعارف می کند.نمی توانم  نگاهم هم را از اوبردارم ؛ اواکنون معلم ما آدم بزرگ هاست ووسیع بودن را به ما متذکر می شود وحرکتش صدمنبر می شود برایمان.احسنت به مادری که وقتی دسنش بگرفت وپابه پا برد ، درست شیوه ی راه رفتن آموخت.

**********************


تمرین کندن ازخاک

سبک که باشی راحت از زمین خاکی کنده می شی.

سبک که باشی راحت بالا می ری.

پاک که باشی تو عالم خودت هستی وبرای رسیدن به موفقینت تلاش می کنی.

وزن کم پروندت تورو وامی داره که بدون مکر وحیله درفضای زندگی مسابقه بدی.

دلم می خواد خصوصیات پاک کودکان رو با رشد عقلی بزرگسالی توأمان استفاده کنم ؛ شاید که پرواز خوبی نصیبم بشه! شما چه طور؟


زنگ هنر

آنچه با دستان کوچکشان ساختند وروز جهارشنبه با مراسمی ویژه روی تابلو کلاس نصب کردند .از این به بعد صبحشان را با حفظ برنامه ی قبلی که آیه ی 80 اسرا بود وصلوات حضرت زهرا س ، بافرازی از زیارت که سلام بر امام ولعن بردشمنان را دربردارد آغاز خواهند نمود.

(بی کیفیتی تصویر به علت در دسترس کمی امکانات مناسب  است .)الحمدالله.